Usługi naszej kancelarii obejmują profesjonalną obsługę czynności notarialnych. Wszystkie działania, których realizacji się podejmujemy, wykonywane są z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa i etyki zawodowej.

Prawo spółek

W obszarze czynności notarialnych  dotyczących prawa spółek handlowego mieści się sporządzanie przede wszystkim:

  • umów i statutów spółek prawa handlowego oraz wprowadzaniem w nich zmian,
  • protokołów zgromadzeń wspólników,
  • protokołów walnych zgromadzeń,
  • oświadczeń, których złożenie niezbędne jest w procesie przekształcenia, podziału lub połączenia spółek,
  • uchwał o likwidacji spółki,
  • pełnomocnictw.

Podchodzimy indywidualnie do wszystkich spraw oraz szczegółowo zapoznajemy się z dostarczonymi dokumentami, stanem faktycznym oraz zamiarem stron czynności. 

Prawo rodzinne

Kolejnym obszarem, jakim zajmujemy się w naszej kancelarii, są czynności notarialne z zakresu prawa rodzinnego. Zdajemy sobie sprawę, iż małżonkom decydującym się na uregulowanie kwestii majątkowych u notariusza mogą towarzyszyć skrajne emocje i stres. Dlatego jeszcze przed spotkaniem wskazujemy dokumenty, jakie będą potrzebne do sporządzenia konkretnej umowy, co pozwala zakończyć wszystkie niezbędne czynności podczas jednej wizyty w kancelarii. Ponadto dbamy o miłą i serdeczną atmosferę w trakcie spotkania, minimalizując napięcie i zdenerwowanie, które nierzadko towarzyszą Klientom. 

Poza przygotowywaniem umów majątkowych małżeńskich:

  • rozszerzających wspólność majątkową, 
  • ograniczających, 
  • wprowadzających rozdzielność majątkową lub rozdzielność z wyrównaniem dorobków,

w zakresie świadczonych przez nas czynności notarialnych znajduje się także sporządzanie:

  • ugody w sprawach dotyczących podziału majątku,
  • aktów zgody i pełnomocnictwa,
  • potwierdzeń danych czynności prawnych,
  • umów o opiekę, 
  • ugód alimentacyjnych.

Nieruchomości

W kancelarii realizujemy czynności notarialne obejmujące swoim zasięgiem szeroko rozumiane prawo nieruchomości. Jest to niezwykle istotny fragment naszej działalności z uwagi na fakt, iż każde nabycie lub zbycie nieruchomości niezależnie od jej rodzaju (nieruchomość gruntowa niezabudowana lub zabudowana np. budynkiem mieszkalnym czy też lokal stanowiący odrębną nieruchomość) wiąże się z koniecznością, pod rygorem nieważności, zawarcia umowy w formie aktu notarialnego. 

W zakresie powyższych czynności mieści się sporządzanie między innymi umów:

  • sprzedaży lub darowizny nieruchomości,
  • sprzedaży lub darowizny spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu,
  • deweloperskich,
  • dożywocia,
  • zniesienia współwłasności,
  • o dział spadku,
  • oświadczeń o ustanowieniu hipoteki, prawa użytkowania lub służebności gruntowej, osobistej oraz przesyłu.

Przed sporządzeniem danej umowy klienci mogą liczyć na wykaz dokumentów niezbędnych do transakcji oraz dokładną analizę treści księgi wieczystej. Proces przygotowawczy oraz wymiana informacji w zakresie niezbędnym do zawarcia umowy w zależności od preferencji danego klienta może mieć miejsce mailowo lub poprzez spotkanie w siedzibie naszej kancelarii.

Prawo spadkowe

W tej kategorii mieszczą się czynności notarialne dotyczące w szczególności szeroko pojętego dziedziczenia. Dotyczy to czynności podejmowanych zarówno za życia przez przyszłego spadkodawcę jak i procesu udokumentowania praw do spadku przez spadkobierców.

W katalogu czynności notarialnych w zakresie prawa spadkowego znajduje się w szczególności sporządzanie:

  • testamentów (w tym z zapisem windykacyjnym, zapisem zwykłym, podstawieniem, poleceniem oraz wydziedziczeniem),
  • aktów poświadczenia dziedziczenia,
  • protokołów obejmujących oświadczenia o przyjęciu lub odrzuceniu spadku oraz spis inwentarza, 
  • protokołów otwarcia i ogłoszenia testamentu
  • umów o zrzeczenie się dziedziczenia.

Ponadto od niedawna do czynności notarialnych, które mają związek z omawianym obszarem należy zaliczyć te wprowadzone w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 5 lipca 2018 roku o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw.

Inne czynności notarialne

Katalog czynności notarialnych dokonywanych w naszej kancelarii jest zgodny z art. 79 ustawy o Prawo o notariacie i obejmuje:

  1. Sporządzanie aktów notarialnych;
  2. Porządzanie aktów poświadczenia dziedziczenia;
  3. Podejmowanie czynności dotyczących europejskiego poświadczenia spadkowego;
  4. Podejmowanie czynności związanych z zarządem sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i z tymczasowym przedstawicielem w zakresie udziału małżonka przedsiębiorcy w przedsiębiorstwie, na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 lipca 2018 r. o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej i innych ułatwieniach związanych z sukcesją przedsiębiorstw (Dz. U. poz. 1629 oraz z 2019 r. poz. 1495);
  5. Sporządzanie poświadczeń;
  6. Spisywanie protokołów;
  7. Sporządzanie protestów weksli i czeków;
  8. Przyjmowanie na przechowanie pieniędzy, papierów wartościowych, dokumentów, danych na informatycznym nośniku danych, o którym mowa w przepisach o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne;
  9. Sporządzanie wypisów, odpisów i wyciągów dokumentów;
  10. Sporządzanie, na żądanie stron, projektów aktów, oświadczeń i innych dokumentów;
  11. Składanie wniosków o wpis w księdze wieczystej wraz z dokumentami stanowiącymi podstawę wpisu w księdze wieczystej;
  12. Sporządzanie innych czynności wynikających z odrębnych przepisów.

W związku z powyższym do czynności notarialnych poza tymi wcześniej wymienionymi związanymi z:

  • prawem spółek handlowych,
  • prawem rodzinnym,
  • nieruchomościami,
  • prawem spadkowym,

zaliczyć można np. sporządzanie:

  • pełnomocnictw,
  • oświadczeń np. o poddaniu się egzekucji (w tym m. in. w związku z zawarciem umowy najmu okazjonalnego).

Spośród wskazanych powyżej do szczególnie często dokonywanych należą czynności poświadczenia dokumentów lub podpisów, których sporządzanie wynika z przepisów szczególnych oraz wymogów stawianych przez organy administracji państwowej lub samorządowej bądź innych podmiotów, które chcą mieć pewność, że przedkładane dokumenty nie są sfałszowane lub antydatowane.